Hjem Borger Ældre, psykiatri og handicap Støtte og tilbud til turister

Støtte og tilbud til turister

Turister kan, på lige fod med samsinger, få tilbud om sygepleje ifølge Sundhedsloven. Du har, som turist eller sommerhusgæst, normalt fået ordineret sygepleje i hjemkommunen. Det er derfor hjemkommunen eller din læge, der henvender sig til sygeplejen i Samsø Kommune og aftaler, at vi overtager sygeplejeopgaven i den periode, du befinder dig på Samsø. Sygeplejen er gratis.

Hjælp til ukomplicerede sygeplejeopgaver skal bestilles senest tre dage før ankomst til øen. Komplicerede sygeplejeopgaver skal bestilles senest 14 dage før ankomst.

Alle sygeplejeartikler, som anvendes i forbindelse med plejen, skal medbringes. Medicindosering udføres for borgere, der opholder sig på øen i mere end tre uger – medmindre der er særlige forhold, og i disse tilfælde skal ajourførte medicinlister og al medicin medbringes.

Telefontider

Sygeplejerskerne kan kontaktes på telefon 87 92 24 80.

Mandag-søndag
7.00-7.30

Herudover træffes de også

Mandag-fredag
12.30-13.30.

Visitation til hjemmehjælp og hjælpemidler

Hjælp til personlig pleje og praktisk bistand skal bestilles af Visitationen i hjemkommunen 14 dage inden borgerens ankomst. Du bør derfor henvende dig til din hjemkommune i god tid.

Din hjemkommune har ansvar for, at hjælpemidler er stillet til rådighed. Din hjemkommune kan kontakte B.B. Service ApS, v/ Poul Overgaard på telefon 21 65 60 30 eller på mail bb21656030@gmail.com. B.B. Service ApS kan også kontaktes, hvis du ønsker at leje et hjælpemiddel, som ikke er bevilliget af din hjemkommune.

Hvis der er tale om hjælp til personlig pleje, skal der medfølge beskrivelse af opgaven og funktionsvurdering. Samsø Kommune har ansvar for at hjælpemidler er stillet til rådighed, hvis der under besøget opstår en akut forværring af din tilstand.

Visitationen har telefontid alle hverdage mellem 8.00-9.00 på følgende telefonnumre:

• 87 92 24 15
  • 87 92 24 16
  • 25 20 88 48

I bestillingsskemaet finder du information om serviceniveauet inden for områderne: Personlig pleje, praktisk hjælp og sygepleje.

Hold dig orienteret om Samsø Kommune

Samsø Kommune

Søtofte 10
8305 Samsø

Mail:

CVR-nr.: 23 79 55 15

Oplever du problemer med hjemmesiden?
Kontakt Samsø Kommunes webmaster
aumifl@samsoe.dk