Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Kultur og fritid Anton Rosen Huset Skal du udstille i Anton Rosen Huset?

Skal du udstille i Anton Rosen Huset?

Her kan du læse om retningslinjerne for at udstille i Anton Rosen Huset, samt et link til ansøgningsskemaet.

Der kan ansøges om udstilling to gange årligt. Ansøgningsfristerne er 1. marts og 1. september.

Ansøgninger vurderes og udstillingsplan vedtages af den kulturelle styregruppe, som mødes to gange årligt i uge 12 og 38.

Om at udstille i Anton Rosens Hus

• Der er to udstillingslokaler i Anton Rosen Huset (stueetage og 1. sal)
  • Lokalerne stilles gratis til rådighed for udstillere
  • Da Anton Rosen Huset har mange funktioner, er der særlige krav til, hvilke møbler, der altid skal være i lokalerne, og som ikke må flyttes på. Se oversigt over udstillingslokalerne på hjemmesiden.
  • Udover at blive brugt til udstillinger, bliver rummet i stueetagen også brugt til vielser. Der skal tages hensyn til dette, når udstillingen sættes op. Derfor er det kun tilladt at placere genstande og podier langs væggene.

• Udstiller sørger selv for ophængning og nedtagning i henhold til aftale om udstillingsperiode
  • Der kan lånes en stige og et begrænset udvalg af håndværktøj
  • Der kan lånes syv lave, sorte podier (ét x 100x130 cm, ét x 120x120 cm og fem x 100x100 cm).
  • Der er galleriskinner i begge udstillingslokaler, og ved ophængning skal gallerisnore benyttes. Vi råder over i alt 150 gallerisnore.
  • Der er lysskinner med spots, der belyser værkerne. Justering af spotsene varetager udstiller selv.
  • Hvis udstiller ønsker blomster eller planter i rummene, skal udstiller selv passe dem i udstillingsperioden.
  • Udstillingen kan sættes op i Turistinformationens åbningstid, som er mandag til torsdag kl. 10.00-16.00, og fredag kl. 10.00-14.00.
  • Der kan lånes en nøgle, hvis det ønskes at opsætning skal foregå uden for Turistinformationens åbningstid. Nøglen kan afhentes i Turistinformationen.

• Udgifter i forbindelse med udstilling afholdes af udstiller selv, herunder eksempelvis selvrisiko og brochure
  • Samsø Kommunes forsikring dækker egne og indlånte kunst- og udstillingsgenstande ved skiftende udstillinger. Dækningsomfang: al risiko inklusiv transport, brand, tyveri (herunder simpelt tyveri), samt vand.
  • Samsø Kommune kan ikke påtage sig ansvar for udstillede værker. Det er på udstillers ansvar.

• Samsø Kommune bistår i afvikling af fernisering
  • Der tilbydes én fernisering per udstillingsperiode. Samsø Kommune sørger for forplejning til ferniseringen og afholder alle udgifter herfor.
  • Til ferniseringen skal udstiller have forberedt en kort åbningstale.

• Samsø Kommune sørger for produktion og opsætning af udendørsskilt, samt pressemeddelelse og annonce til Samsø Posten. Samsø Kommune afholder alle udgifter herfor.
  • Senest tre uger før fernisering, skal udstiller sende et foto i så høj opløsning som muligt i portrætform (lodret) til udendørsskilt
  • Udstiller skal selv medbringe egne brochurer og formidlingspapirer (minimum 80 stk.). Som minimum, skal disse indeholde følgende:
    • Hvem er udstilleren?
    • Hvilke udstillinger har udstiller tidligere deltaget i?
    • Hvad handler udstillingen om?
    • Hvorfor er netop disse værker eller genstande valgt?
  • Samsø Kommune har ikke personale til at formidle værkerne. Værkerne skal derfor kunne ’tale’ for sig selv, når udstiller ikke er til stede.

• Udstillingerne er tilgængelige i Turistinformationens åbningstid.
  • Udstiller kan, efter aftale med Samsø Kommune, låne nøgle og holde arrangementer og/eller særligt åbent i forbindelse med udstilling.

Hold dig orienteret om Samsø Kommune

Samsø Kommune

Søtofte 10
8305 Samsø

Mail:

CVR-nr.: 23 79 55 15

Oplever du problemer med hjemmesiden?
Kontakt Samsø Kommunes webmaster
aumifl@samsoe.dk